wtorek, 31 maja 2011

Mulina - bransoletki

Dziś post o bransoletkach z muliny. Ja ostatnio zrobiłam własną, najprostszym wzorem. Przyznam, że nawet mi wyszła. Nie jest może to bardzo ciekawe zajęcie, ale efekty są na prawdę świetne. Polecam.

Zawsze zanim zaczniemy robić bransoletkę, trzeba się do tego odrobinkę przygotować. Najpierw ucinamy odpowiednią dla danego wzoru liczbę kawałków muliny o długości około 100 - 130 cm, lepiej gdy muliny trochę zostanie, niż jakby brakło. Następnie wiążemy końce z jednej strony w duży supeł, zostawiając kilka centymetrów na wykończenie np. warkoczykami. Całość przypinamy agrafką do poduszki, spodni lub czegoś innego i do dzieła!

Najpierw należy nauczyć się robić supełki, które dzieli się na 4 etapy:
  •  Pierwszy, to naprężenie jednej muliny i uformowanie na niej supełka drugą muliną (wiązany supełek będzie koloru tej drugiej muliny)
  • Drugi, to staranne dociśnięcie supełka, trzeba pamiętać żeby jedna mulina była stale naprężona!
  • Trzeci i czwarty etap dla supełka 'w prawo' i 'w lewo' jest powtórzeniem etapu 1 i 2. Natomiast dla supełka 'zwrotnego w prawo' etap 3 i 4 jest taki sam jak u supełka 'w prawo' i analogicznie dla supełka 'zwrotnego w lewo' etap 3 i 4 odpowiada trzeciemu i czwartemu etapowi supełka 'w lewo'.

Niektóre z wzorów:

-Łatwe:
  • ukośne paski ( tym robiłam ja i polecam na początek )
  • jodełka
  • przerywana
  • korkociąg
  • pepitka
  • zyg-zag
  • tęcza
-Średnie:
  • krzyżyki
  • z napisami
  • ramki z muliny
  • pionowe paski
-Trudne:
  • na szyje
  • spirala
  • zayg-zag 2
  • jodełka 2
Oczywiście to nie są wszytkie wzory. Dokładnych opisów poszukajcie w internecie, ponieważ nie jestem w stanie opisać krok po kroku. A tak na prawdę to filmiki są najlepsze.

Strony o bransoletkach:
Książki:


Tym wzorem robiłam ja. ( jest najłatwiejszy )

4 komentarze:

  1. Hej,chciałam zapytać jak się robi bransoletki z napisami.

    OdpowiedzUsuń
  2. dobrze zrobiłas, ładnie ci wyszło , ale bransoletki sie nosi nie na tej stronie co pokazałas tylko na tej drugiej co sie robi :) ja juz rb trudne wzory i sie na tym znam :) mam swojego bloga, jak chcesz sie czegos dowiedziec pisz na gg : 22729087

    OdpowiedzUsuń
  3. Każdy nosi jak chce i mu się podoba.

    OdpowiedzUsuń
  4. wolnosc slowa.

    OdpowiedzUsuń